Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-06-14

Tävlingsrapport, Garmin-data och bilder från Bianchi Vättern GP

Foto: Helena Carlsson. Mig ser ni långt borta och långt till höger...

Barnen och jag agerade mestadels åskådare...

Dominanten Michael Olsson

Jagande duon Marcus Johansson och Linus Dahlberg som senare kom att göra upp om segern...

Nils Penton försökte se till så klungan inte blev varvad

Klungan var inte speciellt stor, blir lätt så på tuffa banor.

Magnus Darvell skickade på en monsterattack med några få varv kvar

Jagande duo blev ledande duo när Michael Olsson hade oturen att cykla in i en hund i hög fart och tvingades bryta loppet från en överlägsen ledning. Han var precis på väg att varva hela klungan när olyckan inträffade.

Kidsen och Vacchi i väntan på målgång

Linus Dahlberg på väg att lyfta armarna i skyn

För egen del blev det 30 mil i bil ner till Motala, cykling i 19:40 innan jag blev varvad, kolla på när dom riktiga cyklisterna tävlade och sedan åka 30 mil hem igen. Formen är fortsatt inte på topp och man kan ju undra varför jag gör sådant här. Jag känner lite att det är av samma anledning som man köper trisslotter och liknande. Nästa gång kanske det går vägen och plötsligt händer det. Idag kanske jag hade kunnat vara med längre om bara inte om fanns. Nu ska jag ladda om för imorgon kör jag Vätternrundan med målet att hinna runt på mindre än 7 timmar. Det blir en annan slags lidande och det ska bli intressant att köra 30 mil med dålig form i ett snabbgäng...

Bakom spurtade Jakob Södergrann bäst. CK Hymer blev tvåa och trea och den klubben har varit på pallen i alla svenska tävlingar dom ställt upp i detta år! 

Linus Dahlberg la ut denna bild i sitt twitterflöde igår, det är Michael Olsson på sjukhuset med sina spurtpriser

Denna bild la Michael Olsson själv ut i sitt twitterflöde och den visar ju hur det går med cykeln när man cyklar in i en hund av storleksordning Schäfer i 45 km/h. Ingen tycks dock veta hur det gått med hunden.

Här är Garmindata från gårdagen, där hittar ni varvtider +ANNAT:

4 kommentarer:

  1. creeepy shit med hunden!! :////

    SvaraRadera
  2. Tycker hundägaren kunde betala sjukhus, rehab och ny cykel...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en lösspringande hund. Hade setts i Motala i några dagar utan ägare. Antagligen någon som saknar sin hund...

      Radera
  3. Borde inte ramen ha hållt? Allvarligt? Gaffel borte givit vika förr eller kanske t.o.m. hjulet...?

    SvaraRadera